Kako do nasveta zdravnika na daljavo
Uveljavljanje Zdravnika 360 se prične s klicem na Zdravstveno točko
Klic posameznika, ki potrebuje pomoč ali nasvet, najprej sprejmejo medicinske sestre na Zdravstveni točki. Zdravstvena točka nato klic preda zdravniku specialistu, ki je usposobljen za pomoč pri težavi vsakega posameznika.
Leta 2021 smo na Zdravstveni točki prejeli in obravnavali kar 47.000 klicev zavarovancev.
Intervju z zdravnico Nano Fartek, ki pomaga zavarovancem
Nana Fartek, dr. med., spec. druž. med., je ena izmed družinskih zdravnikov, ki pomagajo zavarovancem zavarovanja Zdravnik 360, ko potrebujejo nasvet na daljavo. Povprašali smo jo po njenih izkušnjah in nasvetih, ki jih deli z našimi zavarovanci.
Zaradi kakšnih težav zavarovanci najpogosteje potrebujejo pogovor z zdravnikom?
NANA FARTEK: Veliko vprašanj je povezanih z ortopedskimi težavami, denimo z bolečinami v kolku, križu, rami ali drugih sklepih. Zavarovanci pogosto potrebujejo nasvet tudi v povezavi z akutnimi obolenji, denimo z okužbami in novonastalimi bolečinami ali simptomi (vrtoglavica, mravljinčenje ipd.). V tem primeru jih najbolj zanima, kdaj morajo k zdravniku in ali gre za kaj nevarnega. Seveda pa nas pokličejo tudi ob poškodbah ali ko se jim zdi, da zdravljenje ne poteka dobro. Pogosto jim pojasnim tudi navodila za zdravljenje in izvide, ki jih ne razumejo povsem. Večinoma v tem primeru potrebujejo le razlago in pojasnilo, na kaj paziti in kaj pričakovati pri poteku bolezni oziroma okrevanja. Posredujejo nam izvid ali odpustno pismo in na podlagi tega in njihovega stanja se pogovorimo, kako ukrepati.
V katerih urah pa zavarovanci običajno najbolj kličejo?
NANA FARTEK: Klicev v poznovečernih in zgodnje jutranjih urah je bolj malo. Po navadi so taki klici akutni, včasih tudi urgentni. Največ se jih razvrsti skozi dan. Svetuje nas več družinskih zdravnikov, zato si lahko res vzamemo čas za vsakega in situacijo podrobno preučimo in jo tudi razložimo.
Imate zdravstveno težavo na dopustu v tujini? Tudi takrat vam zavarovanje Zdravnik 360 pride prav. Iz tujine pa nas morate poklicati na drugo telefonsko številko: +386-566-22-000.
Ali klicatelji kličejo samo za težave, ki jih izkušajo sami?
NANA FARTEK: Večinoma kličejo zase, vendar včasih potrebujejo tudi nasvete za otroke.
Kako pa se seznanite s težavo, ki jo ima klicatelj?
NANA FARTEK: Klicatelj najprej kliče na Zdravstveno točko in opravi pogovor z medicinsko sestro. Ta pridobljene potrebne informacije preda nam, zdravnikom: kakšna je težava, koga je treba poklicati, ali bomo opravili videoklic ali običajen klic ter posreduje morebitne izvide in fotografije, če te obstajajo. Najpomembnejši del obravnave sledi, ko pokličem zavarovanca. Takrat ga prosim, naj ponovno opiše svojo težavo, saj pogosto pove malo drugače kot pred tem. Hkrati je pomembno tudi, da skozi njegovo oziroma njeno opisovanje začutim tudi psihološko stanje človeka – kako zaskrbljen je, kako ta zdravstvena situacija vpliva na njegovo čustveno stanje, kako se odziva na situacijo.
»Do pomembnih podatkov lahko pridem samo tako, da klicatelja sprašujem in poslušam ter si predvsem vzamem čas.«
Naj povem primer. Mladega moškega denimo skrbi, da ima zaradi novonastalih težav z odvajanjem blata, ki jih izkuša, raka na črevesju. Očitnih razlogov, da bi dejansko imel raka, ni, saj je še mlad. Zato sprašujem naprej. In le če si vzamem čas, morda ugotovim, da je imel raka na črevesju le malo starejši, kot je on, tudi njegov starš. No, v tem primeru je situacija povsem drugačna, saj gre za osebo z družinsko obremenjenostjo za tako bolezen.
Kaj pa če presodite, da potrebuje pregled pri specialistu ali da je situacija primerna celo za urgentno obravnavo?
NANA FARTEK: Če je situacija urgentna, običajno že usposobljene medicinske sestre na Zdravstveni točki presodijo, da je potrebno nemudno ukrepanje.
»Če potrebujejo dodaten nasvet pediatra, psihiatra, ginekologa ali psihoterapevta, jim ti lahko svetujejo že v okviru zavarovanja Zdravnik 360 in jih z njimi tudi povežemo.«
Če pa presodimo, da denimo bolečine v križu zahtevajo specialistično obravnavo, to tudi povemo. Svetujemo, h kateremu specialistu naj se naroči pri svojem osebnem zdravniku, zavarovancem zavarovanj Specialisti in Specialisti+ pa specialistično obravnavo uredijo kar medicinske sestre Zdravstvene točke. V tem primeru ne potrebujejo napotnice osebnega zdravnika, zadošča že mnenje, ki ga dobijo z zavarovanjem Zdravnik 360.
Ali tudi vas, čeprav svetujete po telefonu, zavezuje molčečnost?
NANA FARTEK: Seveda, vedno nas zavezuje! Ta velja v vseh zdravstvenih ustanovah, vsi podatki so strogo varovani.
NANA FARTEK: Vsak nasvet na daljavo je vpisan v strogo zavarovanem računalniškem programu. Zabeležimo razlog klica, po zaključku pa tudi, kaj je klicatelj povedal, kako smo težavo rešili, kaj smo se dogovorili. Gre za neke vrste kratko pisno mnenje, ki pa je zelo pomembno, saj nam je na voljo tudi ob morebitnem drugem klicu za isto težavo.
»Vsi zdravniki vstopamo v sistem s podatki po skrbno nadzorovanem postopku z več varnostnimi mehanizmi, ki zagotavlja varnost osebnih podatkov, hkrati pa preprečuje ogled nasvetov oseb, ki jih ne obravnavamo.«
Razlog vstopa v sistem mora namreč biti povsem jasen. Evidenca o vseh vstopih v sistem s podatki je izjemno natančna, zato tudi v največji možni meri varuje podatke klicatelja.
Ali vam klicatelji povedo, kaj je bilo najkoristneje in najpomembneje pri pogovoru z vami? Kako opisujejo izkušnjo?
NANA FARTEK: Predvsem jih pomiri in razbremeni dejstvo, da prejmejo zanesljivo informacijo, ki ji lahko zaupajo, saj jo poda specialist. Na nek način zdravniki prevzamemo nase težo odgovornosti, to je namreč poleg zdravljenja tudi naše delo. Posameznik, ki je negotov in ne ve, kako ukrepati, čuti strašno breme. In vsaj del tega bremena jim tako odvzamemo.
Poleg zdravnika družinske medicine so z zavarovanjem Zdravnik 360 na voljo tudi pediater, ginekolog, psihiater in psihoterapevt – za vas in vašega mladoletnega otroka. V infografiki si oglejte, kako do zdravnika na daljavo.
Pripravljeni na vse
Z zdravstvenimi zavarovanji Zavarovalnice Triglav pridobite odličnega zaveznika za vaše zdravje. Strokovni nasveti in hiter dostop do storitev brez dodatnih stroškov.